פרופ' שנהר: "פוטין מתנהל באדישות כלפי ארה"ב והמערב"

אייל ראובן No Comments on פרופ' שנהר: "פוטין מתנהל באדישות כלפי ארה"ב והמערב"

פרופ' עליזה שנהר ב"מהדורת הבוקר": "מה שמאפיין את ההתנהלות הרוסית הכוחנית זו אדישות לגבי ארה"ב והמערב, והמשך ההשתלטות למשל באמצעות משאל העם שהתוצאות שלו היו ברורות מראש. זה מאוד מסוכן, התוצאות כמובן זויפו וזה יתן תירוץ לפוטין לספח 15% משטחי אוקראינה"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' עליזה שנהר, לשעבר שגרירת ישראל ברוסיה שוחחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), על המלחמה באוקראינה. "סין, הודו ואיראן שלא ניתקו את הקשרים עם רוסיה הן קנייניות נפט מאוד גדולות, כך שמבחינה כלכלית רוסיה לא באמת נפגעה והחרמות של המערב לא באמת משפיעים על מצבה הכלכלי במיידי".

לדבריה "מה שמאפיין את ההתנהלות הרוסית הכוחנית זו אדישות לגבי ארה"ב והמערב, והמשך ההשתלטות למשל באמצעות משאל העם שהתוצאות שלו היו ברורות מראש על כך שאותם ארבעה מחוזות שרוסיה כבשה יצביעו על רצון להסתפח לרוסיה. זה מאוד מסוכן, התוצאות כמובן זויפו וזה יתן תירוץ לפוטין לספח 15% משטחי אוקראינה בטענה שהם בסך הכל מגינים על אזרחים שלהם".

היא התייחסה לגיוס האזרחים ההמוני ברוסיה: "המצב בהחלט איננו טוב. זה רמז לאפשרות שימוש בנשק גרעיני. כנראה יגיעו למיליון מגויסים רוסים. הצבא הרוסי הוכיח את חידלונו במלחמה נגד אוקראינה".

במקביל, מוסיפה שנהר "יש תעמולה נרחבת ברוסיה שמחדירה לרוסים שרוסיה לוחמת מלחמת אין ברירה ושיש מזימות של המערב לפרק את רוסיה. כל מי שמתנגד למלחמה נתפס כמי שנוקט באקט חתרני".

לאחר מכן היא התייחסה למדיניות הישראלית: "אנחנו חייבים להתיישר באופן זה או אחר עם מדינות המערב וארה"ב ולכן ההתנהלות הכוחנית חייבה את ישראל לנקוט צד וישראל הבהירה באופן חריג שהיא מכירה בריבונות אוקראינה ולא במשאלי העם המזויפים במחוזות הכבושים".

לצד זאת, אמרה: "האוקראינים כל הזמן דורשים לקנות את כיפת ברזל וישראל לא ממהרת למכור להם ומתנהלת בזהירות בגלל היחסים עם רוסיה והפעילות הישראלית בסוריה נגד ההתבססות האיראנית".



0 תגובות